Opiskelimme koulussa markkinointia ja saimme tehtävän kirjoittaa aiheesta blogipostaus.

Product = Myynnissä olevan tuotteen tulee olla sellainen, että sille on tarvetta ja ostajia.
Price = Tuotteen hinnan tulee olla kuluttajille sopiva.
Place = Tuotteen tulee olla helposti saatavissa esimerkiksi internetissä tai kaupoissa.
Promotion = Myynnissä olevaa tuotetta tulee markkinoida, jotta kuluttajat tietävät tuotteen olemassaolosta.
Personnel = Henkilökohtaista myyntityötä, henkilöstön palkkaamisessa tulee pohtia onko asiakaspalvelu laadukasta ja myyntihenkistä.
Markkinointiviestinnässä suositaan monikanavaisuutta ja integroitua viestintää eli kaikkien viestintäkanavien samankaltaisuutta. Nykyään mainostajille on tarjolla monia eri mainontakanavia kuten: internet, televisio, radio ja perinteiset sanomalehdet sekä ulkomainonta. Perinteisen mainonnan lisäksi markkinointiviestintään kuuluu suhdetoimintaa, myynninedistämistä (kuten messut, sponsorointi ja kilpailut), suoramarkkinointi ja henkilökohtainen myyntityö.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti